Scenen är din!

Tanke, intuition att säga
Blir snabbt medveten, spontaniteten slås sönder och jag vaktar mina ord, låter få komma ut

Att inte kunna säga utan att det först passerar gallringen, ett gäng filter

Är det värt det
Kommer det bli svårt
Kommer det bli jobbigt
Är det bra
Är det dumt
Borde jag
Kommer det låta dumt, fånigt, idiotiskt, obildat, pretentiöst
Rädslan räcker för att jag ska stänga inne och inne i huvudet det stannar

Gör språnget ibland men det är så svårt
Tar så lång tid att säga en hel mening
Ibland
Men ofta

Byta fokus, öva
Känns banalt att öva på nått sånt, men jag vet vad jag vill vara. Till viss del iaf. Vill kunna få ut orden i skallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0