varför ska en vara rädd

Så jävla svårt att upprätthålla en blogg när en inte vet varför en har den. Tidigare har det varit som ett övningsredskap för att skriva men jag får inget skrivet för jag känner att jag måste prestera, och tänker då att jag ska skriva i dagbok istället men känner mig lika övervakad där. Rädslan för att någon någon gång kan läsa och rata totalt och ställa mig till svars.
Vågar inte skriva för jag kanske skriver ett stavfel som någon skrattar åt och tänker att jag är dum i huvudet.
Vågar inte skriva för nästa minut kanske jag har ändrat åsikt
Vill skriva för att jag vill skriva
För jag tror att det är bra
Att se sina tankar objektivt, nedskriva på papper eller i dator för att lättare kunna se dom och hantera dom. När de är i skallen så är de ju som en laserpekare i en spegelsal, ett trassel, fram och tillbaka, för svårt att greppa. Men när jag skriver ner dom så pausar jag och tittar på vad det egentligen var som svävade förbi. Det kanske var något viktigt, som jag behöver komma ihåg. Det kanske var något som jag inte kommer vilja komma ihåg, men om jag tänkt det så har jag tänkt det och då finns det, inget att vara rädd för. Varför ska en vara rädd.

Konkretare, lättare

Ska försöka skriva mer förståeliga texter. Det jag skrivit har mest varit spridda tankar från skallen som oftast endast jag förstår om ens det. Ska försöka vara konkretare.


Vomb 4


Slottviktor


Minnas allting

Det är bara tankarna, inget annat
Låt dom komma
Måste jag komma ihåg alla?


Annat

Åh men hur fånigt var inte det då
Så intetsägande
Värdelöst
Där för att
Trycker fram men det blir tryckt

Men nu istället försöker hinna spara innan det rata och jag tar bort och glömmer bort.

Ska hitta annat forum att skriva i.


Lindlarv


Ivan & Viktor


A303

Flydde 30 och fyllde 31. Puss fina


RSS 2.0